Credit foto: Roman Raetzke / How To Cars
Dar pas cu pas. La primul test ne-a plăcut Kia Ceed, dar acum și aici trebuie să concureze cu rivali puternici. Mai presus de toți, VW Golf, referința clasei, dar și cu Honda Civic, Opel Astra și Renault Mégane, toate cu motorizările mici pe benzină de 130 CP.
De doi ani, Renault Mégane rulează pe șosele. Arată la fel de bine și este foarte elegant, ca în prima zi. Interiorul cu design de bun-gust iese în evidență prin ecranul vertical de 7’’. Operarea plictisitoare a acestui ecran tactil cu multe funcții și cu meniuri constant confuze este însă mai puțin plăcută. În spate, Mégane are, de asemenea, probleme cu spaţiul. Este mai mic aici și cu toate că în partea din față nu se simte acest lucru, în spate trei adulți vor sta înghesuiți. Renault este propulsat de un motor de 1.2 litri cu 132 CP. Este puțin leneș la viteze mici, dar funcționează ușor și silențios. Mégane este prin comparație puțin mai leneș, direcția este moale, suspensia comunică mai degrabă rigid și fragil. Adună un plus de puncte, dar asta pentru că prețul este de numai 25.490 euro și datorită echipării complete Bose Edition. De asemenea, există încă o garanție decentă de 5 ani. (n.r. preț și garanție în Germania)
Tradiția trebuie cultivată. Așadar, cea mai recentă ediție a lui Civic, a zecea din 1972, este spectaculoasă. Designul parțial sălbatic aduce curajos varietatea în clasa compactă. Și chiar are beneficii tangibile. Portbagajul este neobișnuit de mare, având 478 litri. Spațiul este și el foarte bun, cu toate că în Honda stam mai jos decât în alte mașini, mai aproape de drum. Civic este singurul vehicul propulsat de un motor în trei cilindri de aici – care poate părea puțin slab la turații joase, vrea să fie turat, apoi sună grozav de răgușit.
Cu centrul de comandă în Rüsselsheim – la jumătatea acestui an Opel a generat un profit de 502 millioane euro, după aproape 20 de ani de pierderi. Nu e de mirare, pentru că nu putem spune decât că mașinile lor sunt în regulă. Acest lucru se aplică în mod special pentru Astra. Pare mică în comparație, aproape ca un coupe... dar are un spațiu suprinzător de mare și numai Golf îl întrece la acest capitol. Ca întotdeauna, vă recomandăm scaunele mari și bine formate EGR (Aktion Gesunder Rücken eV, scaun șofer AGR de la Dynamic Series). De asemenea, ne place motorul de 1.4 litri cu 125 CP. Trage puternic, are putere suficientă în plaja de turații mari și se împacă perfect cu cutia de viteze. Și îndeplinește – ca și Kia – normele de poluare 6d TEMP. Șasiul lui Opel este proiectat puțin prea sec pentru gustul nostru, ofensiv și puțin neliniștit, dar totuși bun. Cu o greutate de 1252 kilograme, Astra este cea mai ușoară mașină de aici – așa că vă puteți distra cu ea dacă o cumpărați. Și nu trebuie să plătiți decât 26.015 euro pentru asta. (n.r. preț în Germania)
E greu de crezut, dar Golf VII se construiește din 2012 . Și așa se simte: matur și echilibrat. În mod clar este cel mai spațios, de cea mai înaltă calitate și oferă cel mai mult pe ansamblu. Motorul de 1.5 litri TSI merge fin, trage bine și sună plăcut și viguros. Și consumă cel mult 6.1 litri la 100 km. Golf-ul de test vine fără controlul adaptiv al șasiului - DCC. Nu e ca și cum avea nevoie de el, oricum se conduce ușor și confortabil. Datorită acestor calități, este cotat foarte bine în top. Și atunci de ce nu a câștigat? Motivele principale: motorul nu întrunește în acest moment decât normele Euro 6c, iar frânele ezită puțin… plus VW oferă traditional o garanție mizerabilă de numai doi ani și, de asemenea, este scump la 29.980 euro. Asta oferă spațiu altora. Oh da, Golf 8 apare la mijlocul anului 2019. (n.r. preț și garanție în Germania)
Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.
Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.
Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 180 de țări. Astăzi, Kia are peste 51,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 45 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.
Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.