Mergi la continut
VALBERTO SERVICE

Kia Ceed câștigă testul comparativ al compactelor realizat de Auto Bild Germania


Cu Kia Ceed, noul venit în clasa compactă, situația se complică pentru Astra, Civic, Golf şi Mégane aşa cum veți vedea din comparativul următor. Coreenii sunt din ce în ce mai buni cu fiecare generaţie. Au trecut mulți ani de când la testele noastre participă Hyundai și Kia. Sună ca o constatare, dar este întru totul adevărat. Și, de asemenea, există consecințe.

Articol tradus și adaptat din Auto Bild Germania – www.autobild.de – publicat 16.08.2018
Credit foto: Roman Raetzke / How To Cars




Kia Ceed a ajuns în vârf
Dar pas cu pas. La primul test ne-a plăcut Kia Ceed, dar acum și aici trebuie să concureze cu rivali puternici. Mai presus de toți, VW Golf, referința clasei, dar și cu Honda Civic, Opel Astra și Renault Mégane, toate cu motorizările mici pe benzină de 130 CP.

Am făcut cercetări și am descoperit că Golf a pierdut puncte în această comparație. Puține, dar rezultatul este: în 2002  contra Renault Mégane și în 2007 contra Toyota Auris Diesel. Dar asta a fost cândva, de atunci noul Mégane și Auris au fost rareori în vârf. De altfel, Golf a câștigat întotdeuna, în fața tuturor. Dar, ne repetăm: totul are un sfârșit. Și coreenii sunt – așa cum am spus – din ce în ce mai buni.

De ce noul Kia Ceed a reușit în final, să se plaseze mai sus decât Golf, veți descoperi în cele ce urmează.

Renault Megane

De doi ani, Renault Mégane rulează pe șosele. Arată la fel de bine și este foarte elegant, ca în prima zi. Interiorul cu design de bun-gust iese în evidență prin ecranul vertical de 7’’. Operarea plictisitoare a acestui ecran tactil cu multe funcții și cu meniuri constant confuze este însă mai puțin plăcută. În spate, Mégane are, de asemenea, probleme cu spaţiul. Este mai mic aici și cu toate că în partea din față nu se simte acest lucru, în spate trei adulți vor sta înghesuiți. Renault este propulsat de un motor de 1.2 litri cu 132 CP. Este puțin leneș la viteze mici, dar funcționează ușor și silențios. Mégane este prin comparație puțin mai leneș, direcția este moale, suspensia comunică mai degrabă rigid și fragil. Adună un plus de puncte, dar asta pentru că prețul este de numai 25.490 euro și datorită echipării complete Bose Edition. De asemenea, există încă o garanție decentă de 5 ani. (n.r. preț și garanție în Germania)

Așadar, al cincilea loc cu 477 punte din 750 pentru Renault Mégane TCe 130. Design fin și un motor drăguț. Dar în spate spațiul este mic.

Honda Civic

Tradiția trebuie cultivată. Așadar, cea mai recentă ediție a lui Civic, a zecea din 1972, este spectaculoasă. Designul parțial sălbatic aduce curajos varietatea în clasa compactă. Și chiar are beneficii tangibile. Portbagajul este neobișnuit de mare, având 478 litri. Spațiul este și el foarte bun, cu toate că în Honda stam mai jos decât în alte mașini, mai aproape de drum. Civic este singurul vehicul propulsat de un motor în trei cilindri de aici – care poate părea puțin slab la turații joase, vrea să fie turat, apoi sună grozav de răgușit.

Distracția se află în mod clar pe circuit... și în frânele reactive și robuste. 
Direcția este ușor întârziată, dar apoi se implică. Comunică totul suspensiei atent ajustate, care amortizează plăcut. Cheia noului Civic este prețul de numai 25.490 euro. (n.r. preț în Germania)

Al patrulea loc cu 484 puncte din 750: Honda Civic 1.0 VTEC. Design sălbatic. Portbagaj gigantic, frâne imbatabile.

Opel Astra

Cu centrul de comandă în Rüsselsheim – la jumătatea acestui an Opel a generat un profit de 502 millioane euro, după aproape 20 de ani de pierderi. Nu e de mirare, pentru că nu putem spune decât că mașinile lor sunt în regulă. Acest lucru se aplică în mod special pentru Astra. Pare mică în comparație, aproape ca un coupe... dar are un spațiu suprinzător de mare și numai Golf îl întrece la acest capitol. Ca întotdeauna, vă recomandăm scaunele mari și bine formate EGR (Aktion Gesunder Rücken eV, scaun șofer AGR de la Dynamic Series). De asemenea, ne place motorul de 1.4 litri cu 125 CP. Trage puternic, are putere suficientă în plaja de turații mari și se împacă perfect cu cutia de viteze. Și îndeplinește – ca și Kia – normele de poluare 6d TEMP. Șasiul lui Opel este proiectat puțin prea sec pentru gustul nostru, ofensiv și puțin neliniștit, dar totuși bun. 
Cu o greutate de 1252 kilograme, Astra este cea mai ușoară mașină de aici – așa că vă puteți distra cu ea dacă o cumpărați. Și nu trebuie să plătiți decât  26.015 euro pentru asta. (n.r. preț în Germania)

Așadar, al treilea loc cu 501 puncte din 750 petru Opel Astra 1.4 Turbo. Spațios, motor vivace și norma 6d TEMP.

VW Golf

E greu de crezut, dar Golf VII se construiește din 2012 . Și așa se simte: matur și echilibrat. În mod clar este cel mai spațios, de cea mai înaltă calitate și oferă cel mai mult pe ansamblu. Motorul de 1.5 litri TSI merge fin, trage bine și sună plăcut și viguros. Și consumă cel mult 6.1 litri la 100 km. Golf-ul de test vine fără controlul adaptiv al șasiului - DCC. Nu e ca și cum avea nevoie de el, oricum se conduce ușor și confortabil. Datorită acestor calități, este cotat foarte bine în top. Și atunci de ce nu a câștigat? Motivele principale: motorul nu întrunește în acest moment decât normele Euro 6c, iar frânele ezită puțin…  plus VW oferă traditional o garanție mizerabilă de numai doi ani și, de asemenea, este scump la 29.980 euro. Asta oferă spațiu altora. Oh da, Golf 8 apare la mijlocul anului 2019. (n.r. preț și garanție în Germania)

Deci locul doi, cu 520 puncte din 750: VW Golf 1.5 TSI. Spațios, confortabil, matur. Dar fără Euro 6d TEMP.

Kia Ceed

Au omis numai apostroful dintre e și d - Kia era denumit înainte cee'd - în rest, coreenii au dat lovitura cu compacta lor cea nouă, care a evoluat mereu între generații. De exemplu, la design, Ceed este reținut, dar cu siguranță nu plictisitor. Sau la interior, care este elegant și asamblat cu grijă. Cu un panou de instrumente mare și ușor de citit, simplu și ușor de utilizat, ceea ce nu este cazul la restul mașinilor de aici, dorim să subliniem asta la Ceed… În plus, Ceed oferă spațiu din plin – întrecut numai de Golf. De asemenea, în spate, adulții pot sta confortabil. Scaunele au câștigat clar ca profil, oferind confort și sprijin lateral. Ca întotdeauna, în spiritul Ceed, echiparea este completă. 
Motorul de1.4 litri cu 140 CP este reactiv, cu un start energic și urcă rapid în ture. Silențios, numai la turații medii are o ușoară tendință de a deveni mai zgomotos. În comparație, Kia a fost disponibilă numai cu transmisia dublu ambreiaj cu șapte trepte (1.600 euro). Schimbările de trepte sunt suprinzător de fine, rezonabil de rapide, transmisia meritând clar o recomandare. Este evident efortul făcut pentru setarea suspensiei - arcurile, direcția și frânele sunt acum exact așa cum ne plac - europene.

Kia a proiectat șasiul mai degrabă incisiv – aparent pentru a-l deosebi de confortabil său frate Hyundai i30. Direcția nu este cea mai fină, dar comunică precis cu șoferul, însă remarcabile cu adevărat sunt frânele. Ceed frânează de la 100 la 0 km/h cu 1.7 metri mai puțin decât Golf, cu frânele calde!

Așadar, câștigător în acest test comparativ, cu 524 puncte din 750: Kia Ceed 1.4 T-GDI. Cea mai bună compactă vine din Coreea. O mașină care te pune pe gânduri.















Concluzia lui Dirk Branke: „Surpriză de proporții: Ceed se plasează mai sus decât Golf.” Și, pe bună dreptate, cu greu i se pot găsi puncte slabe. Deși nici VW nu mai este chiar nou. „Ei bine, felicitări Kia, nu mulți au reușit această performanță.”



 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 180 de țări. Astăzi, Kia are peste 51,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 45 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.