Mergi la continut
VALBERTO SERVICE

Design câștigător: Kia triumfă din nou la premiile iF Awards


- Premii prestigioase pentru designul celor trei versiuni ale noii familii Ceed
- Cel de-al treilea triplu triumf consecutiv pentru Kia la premiile iF Design; 18 premii iF Design din 2010



4 Februarie 2019 - Trei este încă o dată numărul norocos pentru Kia. După lansarea celei de a treia generații Kia Ceed, comercializată în Europa, în trei versiuni de caroserie diferite, cele trei nou venite au primit fiecare câte un premiu iF Award pentru design.

În plus, acest triumf triplu în competiția de design de renume mondial reprezintă al treilea an consecutiv în care Kia a câștigat un hat-trick de premii iF Design, urmând succesele similare din 2017 și 2018.

Această realizare subliniază reputația producătorului coreean pentru designul de primă clasă, care, timp de peste un deceniu, a fost modelat de Peter Schreyer, Președinte de Design și Chief Design Officer al Kia Motors. Brandul Kia a câștigat primul său premiu iF în 2010 și a creat de atunci cel puțin un model premiat în fiecare an. Kia a fost onorată cu un total de 18 premii iF Awards pentru designul modelelor sale.

Ultimele trofee au fost acordate fiecărei din cele trei variante Ceed: modelele Ceed hatchback în cinci uși și Sportswagon, lansate la mijlocul anului 2018 și noul ProCeed cu caroserie shooting brake, a cărui comercializare a început în această lună în Europa.

Cea de-a treia generație Kia Ceed și-a schimbat denumirea numelui său din punct de vedere ortografic (anterior numit Kia cee'd), însă nu și semnificația sa fundamentală. La fel ca modelul original lansat în 2007, noul Ceed este un automobil compact pentru Comunitatea Europeană, cu Design European. Cu adevărat europeană, noua gamă de modele a fost proiectată la centrul european de design Kia din Frankfurt, sub conducerea lui Peter Schreyer și a lui Gregory Guillaume, șeful de design Kia din Europa. Proiectarea și dezvoltarea au fost efectuate de centrul de cercetare și dezvoltare al mărcii din Rüsselsheim, iar toate versiunile sunt fabricate în Slovacia.



Liniile curate și drepte caracterizează designul noii familii Ceed, care se inspiră din cel al noului sedan fastback Kia Stinger - el însuși un câștigător al premiului iF Award în 2018. Hatchback-ul Ceed în cinci uși are o lățime mai mare și o înălțime mai mică decât predecesorul său, în timp ce cabina este poziționată spre spatele mașinii, pentru a oferi o prezență mai sportivă. În profil, stâlpul C puternic, conferă liniei superioare a geamurilor o formă elegantă “de semilună".

Ceed Sportswagon aduce mai mult spațiu decât oricând în clasa compactă: modelul celei de a treia generație a crescut în lungime și oferă proprietarilor mai mult spațiu pentru bagaje (625 litri) decât majoritatea rivalilor săi și chiar decât multe automobile mai mari. Cu proporții inteligente și un nou design dinamic, Ceed Sportswagon este mai sportiv decât oricare dintre predecesorii săi.



Noul ProCeed are un design complet nou și este primul automobil compact cu caroserie shooting brake de la un producător auto de masă. ProCeed combină un design uimitor, elegant cu spațiul și versatilitatea unui tourer, remarcându-se față de frații săi, prin aspectul și proporțiile sale unice. Cu o înălțime de 1.422 mm, este automobilul cu cea mai mică înălțime din întregul segment C. Elementul definitoriu al profilului său este linia dinamică a acoperișului, care se termină abrupt, în geamurile din spate. Designul distinctiv este remarcat în mod deosebit în partea posterioară, cu o linie iluminată care leagă blocurile optice de tip LED din spate - primul în acest segment - oferind modelului ProCeed o semnătură optică unică.



Atât ProCeed, cât și Ceed sunt disponibile ca modele ‘GT’ performante, alimentate de un motor T-GDi de 1.6 litri (supra-alimentat, cu injecție directă pe benzină) de 150 kW (204 CP). Un total de șase motoare pe benzină și diesel cu emisii scăzute, fiecare respectând noul standard de emisii Euro 6d-TEMP, sunt disponibile în gama modelelor familiei Ceed. Spectrul larg al celor mai recente tehnologii include un sistem opțional “de nivel 2 pentru conducerea autonomă” și parbriz încălzit.

Premiile iF Design Award: 6.400 de înscrieri din 50 de țări
Premiul iF Design, creat în 1953, este unul dintre cele mai prestigioase premii de design la nivel global, organizat în fiecare an de iF International Forum Design GmbH din Hanovra, cea mai veche instituție independentă de design din lume.

În 2019, companii din 50 de țări s-au înscris la premiile iF Design Awards și au trimis 6.400 de produse pentru a fi evaluate de un juriu internațional alcătuit din 67 experți în design.

Premiile iF Design Award cuprinde șapte categorii: Product, Communication and Packaging Design, Service Design/UX, Architecture, Interior Design, and Professional Concept. Noile modele Kia au fost onorate în categoria Product Design. Toate produsele câștigătoare pot fi văzute în ghidul ‘iF World Design Guide’ și în aplicația ‘iF Design App’ și vor fi afișate la expoziția ‘iF Design Exhibition’ din HafenCity, Hamburg.


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 180 de țări. Astăzi, Kia are peste 51,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 45 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.